Jedna svakako od preporuka ukoliko se nađete na Malti, izlet na otok Comino. Maleni otočić koji ima kristalno plavu plažu, jedna je od stvari koja visoko kotira pri posjetu toj zemlji. Postoje organizirani izleti iz pojedinih gradova, no mi smo se odlučili za jednu drugu varijantu. Idemo sami do luke i od tamo lovimo ferry koji nas vozi na taj maleni otočić. U samoj luci imate na biranje dvije agencije, mi smo se odlučili za onu koja je bila 10€ i imamo priliku ostati cijeli dan. Zbog prevelikih gužvi, tokom ljeta posjeti tom malenom otočiću su ograničeni, postoji određen broj ljudi koji smije ući na otok. Mi smo imali sreću pa nam je pošlo za rukom isti dan. Ferry vas ostavi na samoj plaži, a na vama je kako ćete provesti ostatak dana do povratka na glavni otok Maltu. Agencija koju smo odabrali bila je drugačija od drugih po tome što smo pri povratku imali priliku na turu oko ostalih ne naseljenih otočića i špilja, istražiti gusarske puteve. Nije nam bilo svejedno na prvu, no vratili smo se, nisu nas oteli.

Sam otočić je ustvari otok između Goza i Malte, otok je nazvan po kuminu koji ja rastao na otoku, danas taj isti otok broji samo 4 stalna stanovnika, otok je ptičji rezervat i zaštićeno područje prirode. Otok se sastoji od puno litica i velikih dubokih špilja koje su u povijesti koristile gusarima kako bi napadali brodove koji bi prometovali između Malte i Goza. U 16. i 17. stoljeću otok je služio kao zatvor, zatvorenici bi morali stražariti na osami na tornju Sv. Marije, danas je ujedno toranj i glavna atrakcija na otoku – pored njega tamo je policijska postaja, hotel i katolička crkva. Danas je otok najpopularniji za snimanje filmova (Troja, Swept Away, grof Monte Cristo).

Najpoznatiji dio otoka i samo središte turizma je Blue Lagoon – nazivaju ga komadićem raja na Malti, zbog kristalnog plavog mora.

Savršeno za pobjeći od svakodnevnice koja se sastoji od odlaska na posao, popodneva na plaži i zatim noćne smjene. Iako takav život nije ni malo loš kada bolje razmislim, barem ne kada svaki dan sjediš na plaži i imaš vrijeme samo za sebe. Da, samo za sebe. Ne pamtim kada sam imala bolje organiziran život nego na Malti. U Hrvatskoj ne stignem ništa, ali zaista ništa. Da ne pričamo o mogućnosti drugog posla, ako radiš u drugom gradu. Ovdje je to zaista lako. I ne predstavlja mi ni najmanji problem jer je atmosfera i ljudi nešto najbolje što sam doživjela u životu. Ovdje se veselim takvim stvarima. Znate koliko je to neobično kada me ljudi iz Hrvatske pitaju da im ponovim isto jer nisu sigurni da su dobro čuli. Doma smo svi frustrirani i samo odbrojavamo do kraja radnog vremena. Na plaće se opet neću osvrtati, razlike su neusporedive i s razlogom je tako. Ovdje ne postoji pojam da ti plaća kasni. Ako napraviš posao za 4 sata, a smjena ti je 8, gotov si, ideš doma. Naravno, ovisno koje si struke i gdje radiš, ako radiš u nekom baru sigurno te neće poslati doma. Kada bi mogla birati gdje se vidim, Malta je i dalje broj jedan. I dalje se ne mjeri ni s jednom od 16 država koje za sada brojim. Tamo jednostavno pronalazim nešto za sebe.

Mislim da bi svatko od nas, a Malta je jedna od država gdje je to zaista i moguće. Zašto kažem jedna od? Možda jednog dana to isto pronađem u nekoj drugoj državi, iako teško. Do tada, karta će biti u jednom pravcu usmjerena samo na jednu lokaciju.

Na otoku imate praktički pristup samo ovoj plaži, iskreno, krcata je u periodu od veljače pa sve do početka prosinca, ujedno cijele turističke sezone na Malti. Mi smo pokušali ići ranije ujutro, no dočekao nas je isti scenarij. Kada god otišli, na Malti ne možete biti sami na plažama (ukoliko niste na onim skrivenim naravno).

No, koje god godišnje doba odabrali za posjet ili život, Malta će se pobrinuti za to da vas ne ostavi ravnodušnima, u to sam sigurna.

Uz ispijanje ananasa s plaža Malte, šaljem pozdrave do idućeg ponedjeljaka.

Pssst! Nivesine avanture pratite i na njezinom blogu!

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, sherajte, komentirajte...