Postoji otok ljepši od Malte

Od prvog radnog dana koji brojim na Malti slušam o tome kako postoji otok koji je ljepši od nje. Zar je to uopće moguće? Za mene ljepšeg od Malte nema, još. Puna dva mjeseca sam slušala o malenom otočiću pored Malte po imenu Gozo.

Na prvu Gozo nas mislima baca na neki tipični američki film gdje jednu od uloga ima pas po tom imenu. Legenda kaže da je ljepši, čišći od Malte. Ne vjerujem. Da je nešto takvo moguće.

Za one koji nisu upućeni pod Maltu spadaju još dva manja otoka – Comino i Gozo. Odluka je pala posjetiti oba barem jednom za vrijeme boravka još prvih tjedan dana. Na Comino sam vas vodila zadnji put (ako se sjećate one kristalne lijepe plaže), danas idemo na Gozo. Čula sam priče od šefova, ljudi s kojima sam radila, kolega, poznanika da je Gozo lijep, puno ljepši, čišći od same Malte. Da li je to uopće moguće? Malta je za mene raj na zemlji. Nije moguće da postoji nešto bolje ili ljepše.

Kako me Mlata već samim dolaskom naučila da sam dobar dio života za neke stvari u Hrvatskoj živjela u zabludi, odlučila se opet poigrati i dokazati mi to ponovo. Pa krenimo. Dojadilo mi je slušati priče o tom Gozu. Želim ići tamo. Kako su putovanja ono što me pokreće i nikada nemam mira. Došlo je vrijeme za pokret.

Skupilo nas se deset. Odlučili smo se za opciju rent a car i pravac Gozo. Jedna benzinska blizu našeg stana iznajmljivala je automobile. Problem je bio što se na Malti vozi lijevom stranom. Odluka o vožnji pala je na muškarce. Pri samom polasku par ulica dalje, shvatili smo da s našim autom nešto nije u redu. Kako je ipak cijeli dan i puno kilometara pred nama, agencija garantira za nas, kontaktirali smo prijatelje iz drugog auta i rekli da se mi vraćamo i tražimo novi. Iako nam se sve to skupa odlužilo dodatnih pola sata nastavljamo dalje. Vozimo se Maltom do luke gdje prelazimo na trajekt za otok Gozo.

Napokon smo tamo, zaustavljamo se na prvoj skrivenoj plaži jer je u zraku preko 35 stupnjeva, a nije ni 10 ujutro. No, dan je pred nama. Inače cijela ekipa preferira skrivene plaže jer su najljepše i nisu krcate turistima, no vrijedi svake minute iako je nekada do takvih teško doći.

Vozimo se kroz sami centar otoka i cilj nam je plaža na drugom kraju otoka, također skrivena uvala gdje su Angelina i Brad Pitt posljednji put snimali film zajedno. Tako barem kažu mještani.

Ostajemo otprilike tri sata na istoj da bi uživali i uhvatili predah, iako je u planu proći što više stvari koje smo zamislili, ipak ostavljamo mjesta i za uživanje. Put do same plaže vodi kroz farme koje drže mještani. Dok smo se vozili, vozač koji je Španjolac nije se mogao sjetit engleske riječi za kravu pa je samo rekao ono. Na prvu nismo znali što misli, no ispala je smiješna situacija. Tako je jedan od njih došao na ideju da pri povratku taj dio priče moramo zabilježiti fotografijom i stvoriti uspomenu za cijeli život. Tako je i nastala ova slika s našom kravom Manuelitom. I dan danas mi je to jedna od najdražih uspomena s Malte. Upravo te situacije koje se dogode spontano i totalno bez veze.

Iduća postaja je Azure Window, nažalost podlegao je oluji u ožujku 2017. Mi smo bili te sreće da imamo uspomene dok je još uvijek bio jedna od glavnih atrakcija na tom otoku.

Za kraj našeg posjeta otoku odlazimo na plažu s crvenim pijeskom gdje provodimo posla sata prije nego se uputimo natrag na Maltu.

Kako se planovi stalno mijenjaju, kako u životu tako i na putovanjima, za sami kraj odlazimo u srce otoka, u centar i penjemo se na citadelu i lovimo zalazak sunca. Iskreno, nije ravan onome na Malti, ali svejedno je lijep.

Razmišljam o tome kako su mi rekli da je ljepši i čišći od Malte. Uhvatila sam se na tren kako stvarno i ja mislim tako. Na tren. Možda neki dijelovi jesu. No sve je užurbano, nema te mirnoće kao na Malti. Da se razumijemo, Mlata također ima užurbanih dana, no kada ti neko mjesto / država priraste srcu, teško joj je naći zamjenu. Kakva god bila. Pored svih drugih država. Malta je osvojila moje srce. Biti će je teško maknuti s tog broja jedan. Nekako mislim. Zauvijek.

Čeka nas duga vožnja prema luci i lovimo zadnji trajekt za Maltu. Naš jednodnevni izlet na drugi otok završavamo u nama omiljenom kineskom restoranu za kraj večeri. Prošla je ponoć, svi ustajemo u 7 ujutro na posao. Čitaj sutra na poslu glumimo zombije, no kažu da je to ništa dok si mlad. Kažu. Vidjet ćemo da li lažu. Do nove priče s Malte, čitamo se.

Psst! Nives možete pratiti i na njezinom  blogu o putovanjima!

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, dijelite, komentirajte...