Sveti Duh i Robert Smith

Na makadamskoj cesti koja se spušta nizbrdo prema Trnjanima još uvijek ima snijega. Ostaci nekog pradavnog smeća i izgorjelog kontejnera i malo čiste travnate površine su idealno mjesto za parking mog automobila. Na brdu sam okupan suncem iznad sela Hrastovica , s ogromnim repetitorom u blizini koji strši i zuji usred prirode i ovdašnjih vinograda i brdovitih šuma Hrastovačke gore. U susret mi dolaze ljudi, stariji par i mladi dečko s ogromnim vučjakom na povodcu. Hodaju preko snijega u smjeru u kojem sam i sam krenuo – prema sv. Duhu.
Do početne točke za odlazak na sv. Duh s ove strane svijeta možete doći na dva načina. Kad uđete u Hrastovicu skrenete u prvu ulicu desno, a onda u prvu lijevo. Makadamski put vas vodi kroz Trnjane, pored velikih obrađenih polja, šuma i kontejnera s pčelama, a drugi način je da dođete do središta Hrastovice, kod izvora Bartolovac skrenete desno, odvezete se uzbrdo i onda skrenete opet desno, također na makadamski put koji će vas dovesti do jedne velike kuće koja je nekad trebala postati izletište Augustinović. Od te kuće nema puta za automobile. Samo traktor, dobar terenac ili motor specijaliziran za brda i neravne terene mogu proći dalje, ali treba reći i da je ovo mjesto omiljena destinacija brdskih biciklista.
Put vijuga naglo uzbrdo pored bijelih vapnenačkih stijena koje vam sugeriraju da hodate po dnu pradavnog mora, a nakon desetak minuta proći ćete pored osamljene kućice i vinograda, kraj kojeg se put jako uspinje i vodi vas direktno kroz šumu do sv. Duha.
A taj Sveti Duh su ostaci nekadašnje crkve koju je prije stotinjak godina paleći vatru u blizini na polju neki seljak nehotice zapalio. Krov crkve je bio drven, vatra je progutala cijelo zdanje, vatrogasaca i nije bilo baš kao danas, a crkvene vlasti nisu nikad obnovile ovo zdanje već su ga ostavile da propadne i da ga šuma proguta. Na ovom mjestu su i zidine stare Hrastovice, franjevačkog samostana, mnoge tajne su skrivene i zakopane ovdje za koje niko ništa ne zna, a nitko ni ne istražuje ovaj lokalitet. Sve je pojela šuma. Do prije 15 godina na ovo mjesto su dolazili samo teški avanturisti, planinari i ljudi koji imaju zemlju u blizini. Zidine crkve se nisu mogle ni razaznati od džungle zelenila, ali su ipak vremenom ljudi iz obližnje Hrastovice očistili ovaj teren i danas brinu o njemu. Sad možete bez problema pobjeći od vreve grada, stresa, problema i uživati u čistom zraku, prirodi i tajnovitosti ovog mjesta kojeg kad ga ugledate,nikad ga nećete zaboraviti jer ne postoji nešto slično. Razvaline crkve na brdu, s postavljenim stolovima i kućicom za odmor mjestom za paljenje vatre i roštilja i putokazima lokalnog Planinarskog društva Sv. Duh Hrastovica koji vas mogu odvesti na livadu s kojeg se pruža pogled na Petrinju,Sisak, Zagreb i Kutinu kao na dlanu, a za lijepog vremena se može vidjeti Papuk u daljini. Uz spektakularan pogled idu i tišina, huk vjetra i sokolovi koji lete visoko na nebu prema oblacima – može li bolje?

Robert Smith je stari poznati darker, vođa, gitarist i autor pjesama grupe The Cure. Kad je bio puno mlađi (ove godine navršava 60), krajem zlatnih osamdesetih snimio je album Disintegration (1989.), pravo muzičko remek djelo za one koji vole ovakav žanr, album koji je poslužio kao sjajna muzička podloga u mojim slušalicama i uživanju u okolišu sv. Duha. Duge, mračne,lijepe i melankolične pjesme s tog albuma preporučam svakome, a također i odlazak na zagrebačko more – Jarun ovog ljeta, jer će na pozornici INmusic festivala ovog puta zasvirati i Robert Smith sa svojim The Cure. To su uvijek vrhunski koncerti – kažu oni sretnici koji su imali prilke vidjeti i čuti ih uživo.

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, sherajte, komentirajte...