‘Zov divljine’ i ‘Julijin balkon’ – dvije odlične predstave na 12. Prologu

Autor: Ljiljana Lekanić-Kljaić

Dvije odlične predstave vidjela sam na ovogodišnjem Prologu, „Zov divljine“, Scene Gorica i „Julijin balkon“, Hit teatra iz Zagreba.

Zov divljine, Scena Gorica, po tekstu Kristine Kegljen u režiji Lee Anastazije Flegar

Četiri žene odlaze u šumu bježeći od svakodnevice u želji da promijene uobičajeni način života. Izlet se pretvara u iskušenja različitih vrsta. Prvo iskušavaju dugogodišnja prijateljstva i veze koje ih opterećuju, da bi na kraju shvatile da su jedna drugoj najveća potpora. U ritualnom vraćanju prirodi doživljavaju svojevrsnu katarzu. Oslobođene svakodnevnih lažnih maski postaju i osjećaju što žele, svjesne vlastitih snaga koje su jače od životnih teškoća. Afirmirajući ženska prijateljstva, predstava govori o krhkim, izdanim, bolesnim i uspješnim likovima koji na kraju shvate da granice treba srušiti ukoliko žele otkriti prave sebe. Iako komedija, na ozbiljan način tematizira osamljenost i poziva na bojkot tradicionalnog poimanja žene i njene društvene uloge.

Sjajne uloge ostvarile su Jasna Palić Picukarić, kao Željka, nesretno zaljubljena u Marinina muža, Nina Kaić Madić, pomodarka Anita oboljela od raka, Hana Hegedušić prevarena supruga Marina i Ines Bojanić, tragikomična vječno mlada Ivana.

‘Julijin balkon’ / foto: Damir Pahić (izvor KKV)

Julijin balkon, Hit teatar , Zagreb, ideja Matee Elezović Brdar, režija Iva Srnec

Jednostavna scenografija s tri crne stolice ispred crnog zida odmah me je zarobila u teatarsku čaroliju. Tri lika – glumac, glumica i redateljica žele postaviti Romea i Juliju i počinju sa probama. Kroz komične situacije i neočekivane preokrete gdje scena na balkonu određuje probe, izvedba postaje sve neobičnija. To je priča u priči, balkon u tragediji i vlastiti životi razigranih protagonista, koji se transformiraju u nekoliko likova. Začudna je to moć transformacije: Matea Elezović Brdar odlično je odigrala redateljicu, koja sama ne zna što hoće, tupastu glumčevu djevojku, a ulogu rabijatne prijateljice subkulturnih bed blue boyskih oznaka izvela je maestralno. Mladen Kovačić uvjerljiv je Romeo, frustriran dečko Dado i smiješan trener u teretani, a Ana Vilenica sjajna je ostarjela i nesigurna Julija, napuštena i histerična Irena, te teta Saveta svojoj prijateljici. Izmjenjuju se scene privatnih života i ljubavnih odnosa, duhovito i zanimljivo se igra po shemi teatra u teatru. Kroz lica i naličja međuljudskih odnosa, postavljaju se pitanja postojanja Romea i Julije u današnje vrijeme kao i bismo li ubili ljubav ili se ubili zbog nje.

 

 

 

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, sherajte, komentirajte...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here