Belgija iliti hedonizam na najjače! (Prvi dio)

Autorica: Višnja Kovač Vezmarović

Za sve ljubitelje umjetnosti, povijesti, čokolade, piva i još koječega.

Dan 1.
Jednog maglovitog jutra krajem listopada sletili smo u Brussel (poznatiji po francuskoj inačici svog imena Bruxelles). Rezervirali smo auto mini kategorije i nadamo se dobiti cinquecento. I voila, cinquecento i bi. Prva stanica je dvorac Gaasbeek. U Belgiji je 3000 dvoraca, utvrda, kula… Odlučiti u koji ići nije lako. Čak i kad odabereš najbolji dvorci na pretrazi na internetu, puno ih je. Mi smo birali prema ruti kretanja Belgijom. Sva tri koja smo posjetili su iz 12. stoljeća.  Prvo idemo u Gaasbeek. Ulaznica za Gaasbeek je 10e. S obzirom na poveći broj dvoraca koje smo dosada obišli, u različitim dijelovima svijeta, odlučujemo mu se diviti samo izvana te uštediti tih 20 eurića.
Nakon toga idemo u Groot Bijgaarden. Ovo je privatni dvorac, ali se može mostićem do njega i pogledati ga se izvana. Ovaj dvorac otvoren je u proljeće kad je ovdje festival lukovičastog cvijeća- tulipana, narcisa i drugog.
Treća postaja dvorac Bornem. Gugl (čitaj google) kaže ide cesta. I ide do šume i poljskog puta. Odlučujemo prošetati. Nakon 20 min dolazimo do rampe. Nešto piše na čudnom jeziku (nije francuski, njega znam), ali ja odlučujem da ćemo se praviti ludi i proći pored rampe. Dolazimo pred ulaz u dvorac koji se nazire iza vrata. Ovdje je znak jasan da je ovo privatno vlasništvo i da je zabranjen ulaz. Iako smo mi ušli. Ja se želim samo naviriti na vrata da vidim dvorac nakon tolikog hodanja (šta ćeš, balkanac u duši), suprug me sprečava, viče da nisam normalna, da će doći policija i šta  sve ne. Moš mislit kak će doći u ovu zabit. Dok oni dođu, mi ćemo u šumu. Ali ne, ipak odlazimo istim putem da dvorca vidjeli nismo! Odlučujemo otići okolo s druge strane cestom, nalazimo neku cestu i vozimo se skoro pola sata. I sunce je izašlo. Vidimo jezero i dvorac. Treba samo preći preko 50ak m blatnog strništa (guglaj ako ne znaš šta je to). Dvorac se lijepo vidi, samo je kontra lajt, sad kad sunca ne treba, eto ga prži.
Dalje idemo u Antwerpen. Upadamo u gužvu, idemo nekim okolnim cesticama, malo se vučemo. Najlakši način za obići gradove ovdje je vlakom. Ali onda ne možete u dvorce jer za to ipak treba imati auto.  Antwerpen je stvarno šarmantan grad. Idemo na ručak, šećemo ulicama. Hladno je, suncu usprkos. Ipak moram ući u trgovinu i kupiti debelu kapu. Ne ide drukčije.
Za kraj idemo u Brugge. Fulali smo hotel, pa se malo i zagubili. Nema veze, mi smo avanturisti. Tugu zbog gubitka vremena liječimo pivom. Ipak smo u zemlji piva.

Više informacija na vikytravels.blogspot.com

Dan 2.
Jutros već u 8 izlazimo iz hotela. Želja nam je bila obići Brugge dok nema turista, a grad još uvijek spava. Sunčano je, iako hladno. Brugge je predivan gradić! Ulice, kuće, trgovinice, crkve, kanali… Osobito sada kad jesenje lišće mijenja boje. Tu bih se mogla šetati još nekoliko dana. U 9:30 stižemo do glavne znamenitosti, Belfort i penjemo se na vrh vidjeti njegovih 47 zvona. Kad stižemo gore taman zvoni, gledamo mehanizam koji pokreće sva ta zvonca. Do gore je 366 kružnih stepenica, što definitivno nije za ljude koji pate od vrtoglavice. Žao nam je što nemamo više vremena, ali u 12 već krećemo dalje. U Bruggesu, koji je izuzetno romantičan, možete uživati i šetati par dana  Mi nastavljamo  do dvorca Poeke koji je sad zatvoren, ali se vidi kroz ogradu. Zatim do dvorca Ooidonk koji je isto zatvoren, ali se može u vrt. Većina dvoraca otvorena je od 15. 8. do 15. 9. što je šteta jer meni je ovo pravo mjesto za jesensko putovanje kad lišće mijenja boju.
Zatim idemo u Ghent. Mislili smo samo ući u katedralu gdje se čuva čuveni Van Dyckov poliptih, ali gradić nas je neočekivano oduševio pa ostajemo duže. Sam poliptih je nekad stajao iznad oltara, a danas se čuva u posebnoj kripti crkve te se za njega plaća ulaznica. Radi se i impozantnom djelu koje prikazuje biblijske motive.  Vrijeme je za predah. Isprobavamo belgijske vafle na jednom šarmantnom trgiću. Gradić je vrlo živahan i simpatičan. Tu je u blizini i dvorac Gravensteen koji isto vrijedi obići.
Za kraj dana idemo do Atomiuma u Brusselu, na zalazak sunca. Obilazak unutra je planiran za sutra kad bi trebala padati kiša pa neće biti zalaska. Vidimo da nije gužva pa ipak odlučujemo ući danas. Vožnja liftom na 102 m visine. Originalno napravljen za svjetsku izložbu 1958., težak 2500 tona, visok 102 m, vrlo je impresivna građevina. Ulaznice možete kupiti online, ali time nećete izbjeći red za lift koji vozi do vrha. Mi smo čekali nekih pola sata. Nakon vrha, možete posjetiti sfere do kojih voze pokretne ili obične stepenice.
Sad još treba vratiti naš autić. Bilo nam se baš lijepo voziti u njemu.  Našli smo radio nostalgie gdje je svirala muzika iz 80 i 90tih. Baš nam je to pasalo dok smo se vozili prelijepim belgijskim krajolicima, kroz uređene ulice i gledali sve te lijepe kuće. Kao da smo na drugom planetu.
Auto vraćamo u 18:56 (trebali smo doći u 19h). Danas je bio naporan dan, napravili smo 23 400 koraka, 18.3 km, 46 katova visine. Od sutra laganije.

Više informacija na vikytravels.blogspot.com

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, sherajte, komentirajte...