Grčka u srcu

Putopis Višnje Kovač Vezmarović

Ova ljubavna priča započela je prije više od 20 godina. Teško je reći zašto mi se Grčka tako sviđa. Možda zbog grčke kuhinje koju obožavam? Ili zbog prelijepih plaža i mora? Ili zbog ljubaznih domaćina?

Na  prvom putovanju u ovu prelijepu zemlju posjetila sam Atenu. Jako sam se veselila što ću vidjeti Akropolu i njene hramove, jer sam puno čitala o njima. I eto me tamo, na vrhu brda, a to mjesto je stvarno monumentalno. Hodajući kroz Propileje, ulaz u Akropolu, osjećala sam se kao da uranjam u davna vremena.

Propileje

Kad su Grci odlučili izgraditi grad, dva božanstva su poželjela biti zaštitnici grada. Posejdon je građanima dao izvor, ali izvor slane vode. Atena im je dala maslinu. I pobijedila je! Ali pametni Grci, ne želeći uvrijediti nijednog Boga, glavni hram Partenon posvetili su i jednom i drugom božanstvu. Partenon je vrhunsko remek djelo!

Napravljen je u odnosu 9:4, osim vanjskih stupova koji su malo nagnuti. To hramu daje dojam visine. Osim Partenona možete vidjeti i Karijatide, djevojke isklesane u kamenu koje služe kao potpora za jedan od hramova. Na Akropolu je najbolje doći ujutro, 15 minuta prije otvaranja. Izbjeći ćete gužve, a i neće biti prevruće. Unutar lokaliteta ima jedna pipa s pitkom vodom. Dobra je ideja i ponijeti kišobran kao zaštitu od sunca.

U Ateni odite i u centar grada. U glavnoj shoping ulici u Monastirakiju nema čega nema. Tu su i dobri restorani gdje možete isprobati specijalitete grčke kuhinje. Meni su omiljene dolmade- punjeni listovi vinove loze. Obično se pune rižom i patlidžanima. Patlidžani su moje drugo omiljeno jelo. Ovdje ih pune mljevenim mesom, prekriju kriškama rajčice i feta sira i peku. Meni je ovo toliko bilo fino kad sam prvi puta jela, da sam morala kupiti i grčku kuharicu s tradicionalnim receptima.

Punjene paprike

U Ateni pogledajte i smjenu straže, jer su stražari neobično obučeni, a i njihov hod je vrlo zanimljiv.

Posjetila sam Atenu tri puta u zadnjih 20 godina i svaki put me neugodno iznenadilo da je sve prljavije. To je razlog zašto se tamo zadržim kratko, jedan ili dva dana.

Druga stvar koju morate vidjeti u Grčkoj su Meteori. Tu se nalazi sedam samostana koje možete posjetiti. Svaki samostan ima jedan dan u tjednu kad je zatvoren. Zato provjerite na internetu njihovo radno vrijeme.

Meteora

Mi smo posjetili najveći, Megalo Meteoro i Agia Triada.
Megalo Meteoro je izgrađen na najvišoj stijeni u 14. stoljeću. To je i najveći samostan koji ima i lijepu crkvu i neke od najljepših murala u cijeloj Grčkoj. Agia Triada je izgrađena u 15. stoljeću, ali je samostan postao poznat nakon što je ovdje snimljen jedan od filmova o Jamesu Bondu. Da bi do njega došli, morate se popeti po 140 stepenica koje su uklesane u stijenu. Ovaj put je stvarno izuzetan.

Megalo Meteoro unutrašnjost

Ostanite barem dva dana u ovoj regiji. Mi smo bili početkom srpnja, bio je to vjerojatno jedan od najtoplijih srpanja uopće, jer su temperature išle do 45 stupnjeva. Mi smo srećom imali hotel s bazenom. Jedan od vlasnika hotela, koji je i radio tamo, budući su mnogi mali hoteli u Grčkoj obiteljski, izgledao je kao Javier Bardem! Kad smo mu to rekli, nije uopće imao pojma o kojem se glumcu radi. Nakon što smo mu pokazali njegovu fotografiju, rekao je da Javier liči malo na njega!

Najljepši dio Grčke za mene su njeni otoci. Santorini je tako romantičan otok kojeg jednostavno obožavam! Dok je mjesto Kamari više turističko sa plažama i barovima, Oia i Imerovigli, koji se nalaze visoko na litici, su čista ljepota! Mogla bih provesti dane sjedeći na balkonu nekog hotela u tim mjestima i samo se diviti pogledu.

Imerovigli

Osim ta dva mjesta, otok ima i jednu posebno lijepu plažu – Colombos plažu. Sakrivena je od masa, kad smo mi bili nije bilo nikoga na njoj. Ovdje su valovi veliki, ali mi smo baš uživali.

Crvena plaža ili Kokyini beach je isto na listi obaveznih mjesta za posjetu. Zanimljiva je zbog tamno crvenog pijeska na njoj. Odite posjetiti i vulkan. Zadivljujuće je hodati po tamnom, vulkanskom tlu.

Zakyntos je drugi otok koji sam posjetila. Ljudi ovdje dolaze uglavnom zbog plaže Navaggio ili Shipwreck beach. Nju možete posjetiti na dva načina- prvi da idete iznad nje i divite se pogledu koji je fantastičan, a drugi da odete brodom na nju i kupate se tamo. Kad dođete iznad plaže, nemojte gubiti vrijeme na vidikovac. Tu je obično veliki red, a ne vidi se ništa. Odite odmah desno, na stijenu. Iako izgleda jako strmo, nije uopće strašno i tako strmo. Pogled ovdje je najbolji. Za posjet plaži možete ići organiziranom turom, ali na samoj plaži nećete tako provesti puno vremena. Bolje je ići brodom iz Porto Vromija i ostati koliko želite.

Grci su izuzetno prilagodljiv i opušten narod i dočekat će Vas ljubazno, sa otvorenim srcima. Ovo je zemlja i za odmor i za razgledanje.
Vjerujte mi, jednom kad odete, vraćat ćete se uvijek iznova. Baš kao i ja!

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, dijelite, komentirajte...